Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, mijn account is gehacked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help, mijn account is gehacked

    Mijn e-mail account is gehacked, wat moet ik doen?

    1- sluit de account direct af, maar laat het op de computer staan. Je hebt je oude berichten nodig.

    2- Maak een selectie in je adresboek (betrouwbare adressen bijvoorbeeld) van wat je mee wil nemen naar een nieuw account.

    3- Open een nieuw account bij een andere provider. Als je bijvoorbeeld Hotmail gebruikt, verhuis naar dan naar Yahoo of Gmail.

    4- Stuur een mailtje naar alle betrouwbare mensen uit je oud adresboek om ze op de hoogte te brengen:

    a) Mijn oude account is gehacked. Gaarne alle berichten afkomstig van mijn oude e-mailadres niet openen / weggooien.
    b) Mijn oude account is per heden niet meer in gebruik. Ik heb een nieuw e-mailadres.
    c) Mijn excuses voor het ongemak (mochten de hackers van je oude account ook je bekenden last bezorgen).

    5- Open nooit een URL (Internetadres) als je die in een binnengekomen bericht ziet, zeker als het geen beschrijving bevat.
    Komt het van een bekende, vraag dan eerst of hij of zij dat zelf heeft gestuurd. Komt het van een onbekende,
    gooit het direct weg.
Working...
X